کد خبر: ۷۸۳۹
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

کوچه باغ‌های آلوی فرامرز عباسی

چهل سال پیش آستان‌قدس‌رضوی نیز بخشی از زمین‌هایی را که در این معبر داشت، به کارکنانش واگذار کرد و آبادانی به‌سرعت به خیابان شهید فرامرز عباسی ۳ رسید.

قدمت خیابان شهید فرامرز عباسی ۳ به پنجاه سال نمی‌رسد. اوایل دهه ۶۰ این معبر به‌مرور با واگذاری زمین‌ها به مردم آباد شد. به‌گفته قدیمی‌ها، در بخشی از زمین‌های این خیابان جاروکاشته می‌شده است. چاه کهنه هم که شامل قنات‌های خشک‌شده بود، در این زمین‌های بایر وجود داشت.

چهل سال پیش آستان‌قدس‌رضوی نیز بخشی از زمین‌هایی را که در این معبر داشت، به کارکنانش واگذار کرد و آبادانی به‌سرعت به خیابان شهید فرامرز عباسی ۳ رسید. پیش از نام‌گذاری این معبر به‌نام کنونی، در سال ۱۳۶۰ این معبر را کوچه باغ آلو می‌گفتند.

کوچه باغ‌های آلو

بوستان رسالت دهه ۷۰ افتتاح شد. وجود نمازخانه و امکانات ورزشی و همچنین مجاورت با مجموعه آبی باعث رونق این بوستان محلی شده است.

کوچه باغ‌های آلو

سالن مطالعه، مجموعه ورزشی و دبیرستان شهید حاتمی در این خیابان باعث شده است برخی مردم به‌جای فرامرز ۳ از نام این شهید برای این معبر استفاده کنند.

کوچه باغ‌های آلو

محمد صفدری نزدیک شصت سال دارد. او دوره‌ای را به‌خاطر می‌آورد که باغ‌های آلو در انتهای این خیابان، خریداران این میوه تابستانی را به این معبر می‌کشانده است.

کوچه باغ‌های آلو

دبیرستان دخترانه شهید حاتمی از سال ۱۳۶۹ دایر است. این مدرسه عصر‌ها به پارکینگ مردم تبدیل می‌شود تا نبود پارکینگ مجموعه آبی و پاساژ‌های این خیابان جبران شود.

ارسال نظر